maandag 31 maart 2014

Paaskrans




De paaseieren liggen al weer een tijdje in de winkels en ook de paasartikelen vinden daar hun intrek! Dat betekend dat Pasen eraan komt en dan begint het bij mij te kriebelen. Het mooie weer van het afgelopen weekend en wat nog voor ons ligt, doen mij weer willen freubelen.


Het idee om een paaskrans te maken was er al, en op Pinterst had ik een hele mooie gezien. Met dat idee ging ik naar de Xenos en heb daar drie buizen met elk 12 eieren gekocht. Mijn lijmpistool liep al warm, dus ik kon gelijk aan de slag. Echter, halverwege mijn krans was ik al door mijn eieren heen!! Er gaan er dus meer op dan ik dacht. En ze waren nog wel zo groot!!

Gelukkig zit er dichtbij een Xenos en daar heb ik nog eens drie buizen met eieren gekocht. Dat moet toch wel genoeg zijn? Ik heb gelijk geel siergras meegenomen, om de gaten op te vullen. Dit omdat de eieren natuurlijk niet mooi op elkaar aansluiten. Zodoende vallen er gaten in en dat vind ik zelf niet zo'n mooi gezicht. Bovendien krijgt de krans veel meer volume als je er ook nog ander materiaal in verwerkt!

De werkwijze is eigenlijk heel simpel. De eieren lijm je vast met een lijmpistool op de strokrans. Het mooiste effect krijg je door de eieren steeds een andere kant op te plakken. De gaten heb ik, zoals gezegd, opgevuld met plukjes siergras, maar veertjes zou bijvoorbeeld ook kunnen.

Wat heb je nodig?
- eieren
- lijmpistool
- strokrans
- siergras of veertjes

Het resultaat? Een hele leuke, vrolijke paaskrans in mooie lentekleurtjes!

Veel plezier!

www.xenos.nl
www.pinterest.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten