maandag 31 maart 2014

Theelichtjes met Washitape


Washitape!! Lang leve Washitape!!!!!

In het begin liep ik compleet voorbij aan de rijen met washitape, gewoonweg omdat ik geen idee had van wat je er nu mee moest doen.


Tja, een stukje tape op een rolletje in allerlei leuke en fleurige dessins. Maar wat moet je er in hemelsnaam mee? Je vind er veel van bij de gebruikelijke scrap-spullen. Het word gebruikt voor de, inmiddels zeer populaire, Smashbooks. Dit zijn een soort verzamelboeken die je kunt gebruiken als dagboek of als reisgids of om allerlei dingen te verzamelen die met mode te maken hebben. Met een stukje washitape plak je plaatjes vast in dat boek. Maar dat vond ik op dat moment niet zo interessant.

Totdat ik Pinterest ontdekte, en daar ging een wereld voor me open. De meest leuke en toch ook simpele dingen kwamen daar voorbij. Het, "Waarom kom ik daar nou niet op?", kwam regelmatig voorbij. Er worden boeken mee versierd, fotolijstjes gepimpt, cadeautjes mee ingepakt, lampen mee opgeknapt en de lijst gaat maar door. Er is zelfs een boekje over uitgebracht....die heb ik inmiddels zelf ook!!!!!

Daar zag ik dus ook de theelichthouders. Van elke willekeurig glazen potje of vaasje valt een eigen creatie te maken. En dat allemaal met een paar simpele rolletjes washitape.

Omdat ik toch al in de paassferen zat, heb ik drie rolletjes washitape bij elkaar uitgezocht en hiermee twee glazen potjes versierd. Het kost nog geen vijf minuten aan tijd, maar wat een gezellig resultaat!!!!

Tip: Plak de uiteinden van de washi tape, daar waar ze elkaar een beetje overlappen, vast met dubbelzijdig tape of een beetje lijm. De potjes die ik heb gebruikt zijn niet bestand tegen de warmte en daardoor laten ze los. Hiermee voorkom je dat. Bij gewone theelichtjes (vuurbestendig!) heb je dit probleem niet.

Nu ben ik een groot fan van washitape en heb inmiddels dan ook een hele voorraad bij elkaar verzameld!
Je kunt hier dus nog veel meer washitape creaties verwachten!!

Lieve groetjes, Kirsten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten