zondag 6 april 2014

Memobord!



Soms heb je van die projecten, daar begin je aan maar het komt niet af.
Omdat je materiaal op is, of je hebt even geen inspiratie meer of gewoonweg door tijdgebrek.
Dit is ook zo'n project!!

Twee jaar geleden ging ik met het vrijgezellenfeest van een collega, naar een workshop.
Daar hebben we een memobord gemaakt. Dat was een hele leuke en creatieve middag met een leuk bord als herinnering!
Het bleek ook nog eens super eenvoudig en je hebt er niet veel voor nodig.
Ik wist het zeker, ik ging zelf ook zo'n bord maken.

Ik wilde altijd al eens iets doen met oude postzakken en daar leende dit idee zich prima voor.
Maar hoe kom je aan oude postzakken? Ze worden op Marktplaats regelmatig aangeboden, maar ik vond ze erg prijzig.
Mijn moeder had de oplossing! Zij zou er een paar meenemen van het werk. Yeah!!!!
Snel een canvas schildersdoek gehaald, van Xenos, van 50x50cm. De oude postzak heb ik bij de naden helemaal losgetornd. Dat is wel even een werkje, maar loont wel op het eind. De hengels heb ik bewaard, daar wil ik hem uiteindelijk aan ophangen. De zak daarna gewassen want deze kunnen behoorlijk stinken. Daarna, met moeite, gestreken en helemaal kreukvrij kreeg ik hem dan ook niet.
Uiteindelijk bleek dit wel zijn charmes te hebben!!

Inmiddels ook een Tagger, nietmachine, aangeschaft en fiberfill. Dit allebei via internet. En ik ben aan de slag gegaan. Hier heb ik helaas geen foto's van, maar ik zal er in de toekomst vast nog wel eentje maken en zal hier een uitgebreid verslag van doen!!
Toen het doek er eenmaal op zat, zat ik met het dilemma, wat voor touwtjes er overheen te spannen. Lint vond ik niet stoer genoeg en ik kon ook het goede touw niet vinden. Vervolgens het memobord 'even' opzij gezet en daarna niet meer naar omgekeken...

Totdat ik afgelopen week bij Xenos een klosje schipperstouw zag liggen. Volgens mij was het puur voor decoratie bedoeld, maar ik heb het touw losgehaald en over mijn bord gespannen en vastgeniet.
Daar waar de touwtjes elkaar kruisen heb ik ze vastgezet met een klein kruissteekje. Het is bijna niet te zien, maar zodoende blijft hetgeen je erachter steekt ook daadwerkelijk zitten!!!

Ik ben uiteindelijk erg blij met het resultaat.
Het duurde even...maar dan heb je ook wat!!!

Liefs Kirsten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten