donderdag 15 mei 2014

Boekenleggers van washitape

 
 
Tijdens het opruimen van mijn uitgebreide verzameling washitapes, kwam ik een paar leuke combinaties tegen. Daar ben ik een beetje mee gaan spelen en heb daar boekenleggers van gemaakt.

Ik lees zelf heel graag, hetzij ik daar niet altijd de tijd voor neem. Maar wat ik erg hinderlijk vind, is dat ik nooit een fatsoenlijke boekenlegger kan vinden. Heb er zat rondslingeren in huis, maar op de een of andere manier, verdwijnen ze altijd. En ben je net lekker op weg in je boek, moet je hem even wegleggen, kun je dat verrekte ding niet vinden. En ik vind het zonde om een Ezelsoor te maken.

En die boekenleggers die je bij het kopen van een boek krijgt, vind ik weer niet leuk en die gooi ik dan ook altijd weg.

Dus....ben ik lekker aan de slag gegaan met mijn geliefde washitapes en heb een aardige voorraad boekenleggers gemaakt.
Zo'n zelfgemaakte boekenlegger zal het ook leuk doen als cadeautje, bij het te geven boek of boekenbon!

Om deze boekenleggers te maken heb je niet veel nodig en het is zo gedaan.

Wat heb je nodig:
- lamineer apparaat
- lamineervellen (foto formaat)
- washitapes
- lint
- stevig papier of karton
- perforator

Zet je lamineerapparaat aan en laat deze warm worden.

Knip uit stevig papier of karton een voor jou fijne strook die je gaat beplakken met washitape naar keuze. Match ze qua kleur of vormen of gooi lekker alles door elkaar.
Leg de beplakte stroken elk in een apart lamineervel en haal hem door het apparaat. Lees hiervoor de gebruiksaanwijzingen van je eigen apparaat.

Knip de boekenlegger uit en knip een paar mm vanaf de rand. Zo loop je het minste risico dat het lamineervel weer loslaat.
Perforeer een gaatje bovenin en haal er een stukje lint doorheen.

En klaar is je boekenlegger!!

Een hele simpele maar leuke manier van het maken van je eigen boekenlegger.
Handig voor eigen gebruik, maar net zo leuk om cadeau te doen.

Veel (lees) plezier ermee!!

Groetjes Kirsten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten