zondag 4 mei 2014

Reorganiseren


 
 

Zo, het is eventjes geleden dat ik hier iets heb geplaatst.
Ben met een aantal dingen bezig, maar moet dan weer wachten totdat ik nieuw materiaal heb om het af te maken.

In de tussentijd bedacht ik me dat het niet slecht zou zijn het één-en-ander te reorganiseren.
Ik heb de wereld aan lintjes en washitape, maar eigenlijk daardoor geen overzicht meer op wat ik nu al heb. En aangezien er alleen maar bij komt, leek het me goed hier eens mee aan de slag te gaan.

Op Pinterest zag ik een mooi voorbeeld waarbij lintjes in een vakkendoos werden opgeborgen. Heerlijk overzichtelijk.
Bij Pipoos vond ik deze doorzichtige, plastic vakkendozen en heb er gelijk twee meegenomen. Voorheen zaten mijn lintjes op kleur in de houten vakkenkasten van Ikea. Deze namen echter erg veel plaats in op mijn werkblad. Deze vakkendozen kan ik in een lade doen en pakken wanneer nodig.

Daarnaast had ik natuurlijk mijn geliefde washitapes. Ik blijf ze bij kopen, soms alleen maar voor de heb, dus mijn mandje puilt aardig uit.
Omdat ik er wel van houd alles een beetje in dezelfde stijl op te bergen, was ik dus op zoek naar een vakkendoos die voldoende ruimte zou kunnen bieden aan mijn wasitapes. Bovendien moest de doos ook nog dicht kunnen. En daar zat hem het venijn...

Genoeg dozen te verkrijgen in principe, maar niet alle rolletjes washitape zijn even groot of breed. Dus als de deksel niet dicht kan, heb ik er niets aan.
Loop ik bij het Kruidvat toevallig tegen zo'n doos aan. Hij leek mij wat hoger dan de andere dozen die ik had gezien. Op de gok meegenomen en had het toch niet gepast dan had ik voor slechts E3,00 toch een leuke opbergdoos voor mijn andere spulletjes. Maar het was perfect!!!!

De mand met washitapes omgekiept en fijn op kleur in de vakkendoos opgeborgen. Het werkt haast therapeutisch. Met al mijn lintjes deed ik natuurlijk hetzelfde. Ik had een paar jaar terug al van die kleine, witte kartonnetjes gekocht waar je garen omheen draait. Ooit gekocht bij Pipoos en veel van mijn lintjes zaten al om zo'n kartonnetje heen.

Toen ik klaar was, was ik erg blij met het resultaat.
Het scheelt ruimte op mijn werktafel en in één overzicht weet ik welke kleur lint of washitape ik moet hebben. Scheelt weer zoek en opruimwerk!! Want dat gaat natuurlijk allemaal van mijn effectieve werktijd af!!!!!!

Ik ben blij, en misschien heb ik hiermee wel meer mensen op ideeën gebracht!!

Veel plezier!
Liefs Kirsten


www.kruidvat.nl
www.pipoos.nl
www.ikea.nl
www.pinterest.com


Geen opmerkingen:

Een reactie posten