zaterdag 26 april 2014

Koningskrans


 
 

Vandaag is het 26 april 2014 en heel het land maakt zich op voor Koningsdag!

De vlaggen hangen uit, en overal worden er leuke evenementen georganiseerd.

Bij mij op het werk zijn we ook volop bezig geweest om de groepen oranje te laten kleuren met vrolijke knutselwerkjes. Het is een gezellige boel geworden.

Daarom kon een rood-wit-blauwe krans natuurlijk niet ontbreken en ben ik weer lekker aan de slag gegaan met deze ballonnenkrans.

Het was voor mij voor het eerst dat ik hem met grote ballonnen ging maken, voorheen deed ik dat altijd met waterballonnen.
Ik had op internet gezien dat er meerdere methoden voor waren, waaronder met krammen. Dat heb ik ook geprobeerd en dit werkt niet voor mij. Je moet dan de ballon vastzetten met een kram die je in een strokrans duwt. Was voor mij teveel werk en het deed me zeer. Zo soepeltjes gingen die krammen er namelijk niet in!!

Dus toch maar weer overgestapt op mijn vertrouwde methode. De ballon onder het nylondraad steken en dat werkt prima.

Ik had me alleen rijkelijk vergist in het aantal ballonnen dat ik nodig zou hebben. Ik zag ze bij de Hema hangen, een gemengd zakje van 50 stuks voor E2,25. Vond ik niet onredelijk. Het zijn tenslotte grote ballonnen. Ik nam maar gelijk 3 zakjes mee, denkende dat ik daar wel mee toe zou komen.
Niet dus. Ik was nog niet eens halverwege mijn krans en de ballonnen waren al op. Nog maar 3 zakken gehaald. Was ook niet genoeg om hem helemaal vol te krijgen. Voor de 3e keer 3 zakken gehaald (ze zagen mij al aankomen) en dat was voldoende om de krans af te maken. En dan wordt zo'n krans toch weer prijzig!!!
Al met al zitten er zo'n 400 ballonnen in maar ik vind het de kosten meer dan waard. Al geloof ik best dat er goedkopere ballonnen te verkrijgen zijn. Toevallig liep ik hier tegenaan en om kleurverschil te voorkomen heb ik ze met dezelfde kleuren aangevuld.

Maar rood, wit, blauw alleen vond ik een beetje saai en was ik op zoek naar een kleine oranje touch. Die vond ik bij het Kruidvat! Het is een hoedje die je met klemmetjes in je haar kunt zetten. Leek mij wel leuk voor op de krans. Een kleine knipoog naar de altijd stylish geklede Maxima!!

Met Dodenherdenking op 4 mei en Bevrijdingsdag op 5 mei hang ik hem ook op. Maar dan laat ik het hoedje weg. Deze zou ik eventueel kunnen vervangen door een mooi stuk lint of een strik.

En uiteraard leent deze krans zich voor om in welke kleurencombinatie dan ook gemaakt te worden.
Roze/wit of blauw/wit als Geboortekrans. Groen met een toefje rood voor de Kerst, of helemaal oranje voor het WK!!
Leef je uit en gebruik je fantasie!

Fijne Koningsdag allemaal!

Groetjes Kirsten

www.hema.nl
www.kruidvat.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten