donderdag 17 april 2014

Krans van knijpers


 
 

Deze wilde ik jullie niet onthouden!
Ik had hem gezien op Pinterest en wilde hem heel graag zelf ook maken.

Ik heb een duik genomen in mijn enorme berg met washitapes en heb een leuke combinatie gemaakt.
In ons interieur hebben we veel hout, bruin en beige tinten met rood als accentkleur.
De keuze was dus al snel gemaakt.

Dit is een erg leuk klusje om te doen.
Je bent er niet lang mee bezig en het resultaat is geweldig!

Het is ook nog eens redelijk goedkoop.
Dat wil zeggen, als je al een verzameling washitapes hebt, hoef je eigenlijk alleen nog maar de knijpers aan te schaffen.
En anders heb je weer een geldige reden om bij de Pipoos of andere hobbyzaken langs te gaan om je verzameling washitapes aan te vullen. Kijk ook eens bij de Action, Xenos en de Hema. Iedereen pikt inmiddels de trent op en ze zijn er dan ook in meerdere prijsklassen. Voor ieder wat wils dus.

Wat heb je nodig:
- knijpers (ik heb ze van de AH, 48st. voor E0,99. 2x)
- washitapes
- snijmatje
- snijmesje (eventueel schaar)
- karton
- touw of lint

Dan kunnen we nu beginnen!
Beplak steeds één knijper met een stuk washitape. Voor een mooi strak effect, heb ik de stukken tape langer afgescheurd dan de knijper zelf. Vervolgens heb ik het overtollige tape met een snijmesje netjes afgesneden. Dit zou eventueel ook met een schaar kunnen, bij gebrek aan een snijmesje.

Wanneer alle wasknijpers zijn voorzien van een stukje tape kan het samenstellen beginnen.
Ik heb uit een pizzadoos een cirkel geknipt van ongeveer 2 cm breed. De grootte laat ik aan jullie zelf over, die van mij heeft een diameter van zo'n 20 cm. Hiervoor had ik 51 knijpers nodig.

Nu zet je de knijpers vast op de kartonnen cirkel. Op Pinterest hadden ze de knijpers op gelijke hoogte geplaatst. Ik vond het speelser en voller lijken als de knijpers zouden verspringen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk!

Door het karton, wat niet heel stevig is, kun je de krans eigenlijk alleen maar ophangen. Ik heb de mijne aan de spiegel in de gang opgehangen, aan een stukje grof decoratietouw. Een mooi stuk lint zou ook heel mooi staan.

Eén kleine kanttekening: Omdat het karton zo slap is, blijft mijn krans niet mooi recht hangen. Hij hangt als het ware steeds naar voren. Met wat glue dots (of dubbelzijdig tape) heb ik een paar knijpers vast geplakt en blijft hij wel goed hangen.

Haal je washitapes tevoorschijn, pak je knijpers en ga aan de slag!
Na een uurtje heb je een prachtige, zelfgemaakte krans wat een echte eyecatcher wordt in jouw huis!

Heel veel plezier!

Liefs, Kirsten

www.ah.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten