woensdag 9 april 2014

Vrolijke Paasbollen


 
 


Nog een kleine anderhalve week voor Pasen. Genoeg tijd om het huis gezellig aan te kleden en dus te decoreren.

De vorige keer heb ik al een mooie krans laten zien met paaseieren en ook de versierde
glazen potjes werden aangepast aan het thema.

Maar ik wil méér!!
En als ik eenmaal de inspiratie heb gevonden, bestaat de kans dat ik een tikkeltje doorsla. Hetzij met stijl...!!

Vorig jaar voor Kerst heb ik een krans gemaakt van lint. Heel leuk om te doen en erg mooi geworden.
Dit kun je ook doen met bollen van piepschuim!
Het idee heb ik wederom opgepikt van Pinterest, maar er een eigen draai aangegeven.

Wat heb je hiervoor nodig
- piepschuim bollen (Pipoos of Xenos)
- saté-prikkers
- héél véél lint
- spelden
- steekschuim
- potjes (deze zijn van Intratuin)
- decoratiemos

Voor dit project gebruikte ik 9 à 10 verschillende rolletjes lint. Deze zijn vrijwel in elke hobbyzaak te koop.
Ik heb het lint in allemaal kleine reepjes geknipt, van zo'n 5 cm, afhankelijk van de breedte van het lint.
Hier maak je vervolgens een rondje van, en daar waar de stukjes lint elkaar overlappen, stak ik een speld. Deze speld gaat vervolgens met lint en al in het piepschuim. Om het lint niet teveel plat te drukken, heb ik het bolletje piepschuim op een potje gezet. Probeer de kleurtjes/patronen een beetje af te wisselen. Zo maak je de hele bol vol en prik je deze op een saté-prikker, als hij klaar is.
In een klein potje heb ik wat steekschuim gedaan waarin de saté-prikker geprikt kan worden. Beetje decoratiemos erop en klaar!

Nee wacht...een klein strikje van washitape...om het af te maken!!

Het begint ondertussen al behoorlijk gezellig te worden in huis.
Laat de Paashaas maar komen...!!

Groetjes Kirsten

www.xenos.nl
www.intratuin.nl
www.pipoos.nl





Geen opmerkingen:

Een reactie posten