zaterdag 19 april 2014

Foto op canvas



 
 

Nu ik het foto's op hout aanbrengen helemaal in de vingers heb, en er geen vingers aan overhoud, werd het tijd dit ook eens met canvas te doen.
Dit kan met een foto of een leuke prent van internet.

Deze lieve Paasprent kwam ik tegen op internet en ik was gelijk verkocht. Ik vond het zo'n lief plaatje van een moeder konijn met haar kleintjes. Net terug van het zoeken naar paaseieren!

Het idee is eigenlijk om met verschillende festiviteiten zoals Pasen of Kerst, een andere prent neer te zetten. Als decoratie.

Op een stukje muur hebben wij van die fotoplankjes hangen waar je fotolijsten op kunt zetten. Maar ik vind het ook erg leuk om dit af te wisselen met Paasornamenten. Zodoende zou dit lieve plaatje ook een mooi plekje krijgen op mijn eigen "Wall of Frames".

De werkwijze is precies hetzelfde als bij de foto's op hout en ik heb naderhand de canvas voorzien van een laagje Mod Podge en een sierrandje van washitape.

Ik heb wel gemerkt dat bij het verwijderen van het papierlaagje, er grotere kans bestaat op beschadigingen. Dat kan bij een foto natuurlijk zonde zijn, maar hier vond ik het wel passen. Het plaatje zelf doet al een beetje Vintage aan en nu lijkt het alsof het schilderijtje al járen in de familie zit!!

Voor een duidelijke uitleg, neem eens een kijkje bij mijn eerder geplaatste berichten!

Veel plezier ermee!

Liefs, Kirsten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten